
Riječka luka - jedina sjevernojadranska luka specijalizirana za manipulaciju šezdesetmetarskih tračnica
Na Praškom pristaništu rijecke luke zapoceo je dana 27. svibnja 2004. godine u poslijepodnevnim satima 4.450 tona šezdesetmetarskih tracnica na brod "SCAN PACIFIC".
Rijecka je luka tradicionalna luka austrijskog tržišta, a poznata austrijska tvrtka VOEST-ALPINA, u organizaciji austrijskog špeditera PANALPINA-GRAZ, izvoz željeznih tracnica u prekomorske zemlje godinama radi preko naše luke. Do 2001. godine maksimalna je dužina željeznih tracnica koje su se izvozile pomorskim putem iznosila od 15 do 25 m.
Opravdavši povjerenje poslovnih partnera kroz dugogodišnju suradnju, rijecka je luka krajem 2001. godine, dobila manupulativno zahtjevan posao pretovara tracnica impresivne dužine 60 m, i pojedinacne težine 4 tone. Ovaj specifican austrijski teret u redovnim ciklusima na putu za Južnoafricku Republiku, kao jedina europska luka specijalizirana za ovu vrstu tereta, servisira rijecka luka. Do danas u kontinuitetu, dva puta godišnje, prekrcano je na 7 brodova, ukupno 28.928 tona šezdesetmetarskih tracnica.
Manipulacija tracnica ove dužine zahtijeva rad u paru dviju obalnih dizalica te odgovarajucu dužinu operativne obale. Na Praškom pristaništu, kao operativno najoptimalnijoj operativnoj obali za prihvat ovog tereta, izvršene se temeljite pripremne radnje. Radnici "Luke", oslanjajuci se iskljucivo na vlastito iskustvo i znanje, izvršili su preseljenje obalne dizalice Ganz-Bratstvo teške 200 tona, sa Beckog na Praško pristanište, bez rastavljanja, kopnenim putem koristeci pogon dizalice.
Ovaj se posao u "Luci" drži za komercijalno i operativno veliki uspjeh svih radnika rijecke luke.